Türkiye Kamu-Sen’den şaşırtıcı kamu toplu sözleşme görüşmesi kararı
Türkiye Kamu-Sen Genel Başkanı Önder Kahveci, 7. Dönem Kamu Toplu Sözleşmesi görüşmelerinin son oturumuna katılmayacaklarını açıkladı.
Kahveci, yapmış olduğu yazılı açıklamada, toplu kontrat görüşmelerine ihtiyaç duyulan saygınlığın kazandırılması için çalıştıklarını belirtti.
Kamu çalışanlarının yaşanmış olan ekonomik olumsuzluklar sebebiyle yüz yüze kaldıkları güçlükleri aşmalarını sağlayacak tedbirlerin masada görüşme yoluyla kararlaştırılması, çalışanların mali ve özlük haklarının piyasa gerçekleriyle örtüşecek biçimde ilerletilmesi icap ettiğini vurguladıklarını aktaran Kahveci, tüm problemlerin masada görüşme edilerek sonuca ulaştırılması için savaşım ettiklerini kaydetti.
Kahveci, çabalarına karşın bugüne dek yetkili konfederasyon ve sendikalar ile amme işveren tarafının problemleri masaya yatırıp çözüm yollarını tüm paydaşlarla tartışmaktan ısrarla kaçındığını gördüklerini, bu yaklaşımın, daha önceki 6 devre toplu kontrat görüşmelerinde olduğu gibi 7. dönemde de yeni bir fiyaskoya dönüştüğüne tanık olduklarını savundu. Kahveci, şu ifadeleri kullandı:
“HER ZAMAN MÜCADELEMİZİ SÜRDÜRECEĞİZ”
SORUNLARIN TARTIŞILMADIĞI TOPLU SÖZLEŞMEDE SON OTURUMA KATILMIYORUZ
⏩Türkiye Kamu-Sen olarak 7. Dönem Toplu Sözleşme Görüşmelerinin başlangıcından beri, 6,2 milyonu aşan memur ve memur emeklisi, aileleriyle beraber 25 milyona ulaşan bir kitlenin önümüzdeki 2 senelik ekonomik… pic.twitter.com/AkmoWV8Z2p
— Önder Kahveci (@OnderKahveci) August 21, 2023
“Türkiye Kamu-Sen olarak 25 milyon vatandaşımızın hiç bir problemininin tartışılmadığı, hayati ehemmiyet taşıyan yüzlerce mevzunun gündeme dahi getirilmediği, amme çalışanlarının beklentilerini karşılamaktan uzak kalan, enflasyon tahmininin bile altındaki maaş artış teklifleriyle gelinen ve sadece yasak savmak adına meydana getirilen toplu kontrat görüşmesine katılmayacak, yetkili konfederasyonun bu vebaline izleyici olmayacağız. 32 senedir olduğu gibi bundan sonra da amme çalışanlarının reel savunucusu olarak çalışan ve emeklilerimizin kendileri ve aileleri için hak ettikleri refah seviyesinde bir yaşama ulaştırılması için her yerde, her vakit ve her zeminde etkili mücadelemizi sürdürecek, milyonların gür sesi olmaya devam edeceğiz.”
Bir yanıt yazın